fredag, januari 05, 2007

Jag vet var jag är

I morgon är det dags att plocka fram Propellerkoordinatorns smått legendariska ord som yttrades på en pizzeria när vi spelade seriesammandrag den 29 oktober förra året:

- Även om jag inte hade vetat var jag befinner mig just nu hade jag gissat på Grums.

I morgon är det dags igen. Vanlig tävling står på programmet - och jag vet att jag kommer befinna mig i Grums. Det är bara att bränna igenom Karlstad, ta höger i rondellen vid Burger King, köra genom det som jag tror ska föreställa Grums stadskärna och ta höger upp mot skolan och idrottshallen - man kan helt enkelt inte hamna snett.

Det känns alltid lite speciellt att spela tävling i Grums. Man vet två (konstiga) saker:

1. Tävlingen spelas non-stop, vilket innebär att tävlingen startar klockan nio på lördagsmorgonen och spelas utan uppehåll till sista matchen är färdigspelad (i år är den schemalagd till klockan sju på söndagsmorgonen).
2. Musik strömmar ut ur högtalarna under tävlingens gång. Således inget för überkänsliga golf- och tennisspelare. Den samlade musiken består av två, tre skivor de kör hela tiden. Man blir således lite trött på musiken efter tre, fyra lyssningar.

Man vet att man är i Grums.