torsdag, januari 11, 2007

Känd bloggare i buss- och informationskaos

Nu börjar jag tina upp en smula. På grund av den julsnö som i kväll, 18 dagar för sent, föll blev bussen som skulle ta mig från träningen i Kristinehamn till Karlstad duktigt sen. Jag fick stå och huttra i en dryg timme innan en buss hade den goda smaken att köra hem mig. Men man kan ju ha det sämre.

Om snön inte hade kommit hade det inte blivit trafiksvårigheter, och då hade jag inte fått ta del av den monumentalt virrige trafikinformatören som talade om hur landet låg i radio. Ungefär så här sa han:

"Det gäller ett meddelande på grund av den svåra trafiksituationen i Örebro län, men också i Värmlands län. Det gäller E20 mellan Kristinehamn och... eh... Kristinehamn och... Kristinehamn... eh, det här var ju galet. Alltså E20 mellan Kristinehamn och... öh... Finnerödja? Nej, det här blir bara tokigt, jag får återkomma senare."

Vilken kung! Jag slår vad om att han inte ens visste vad han hette när han berättade ovan nämnda. Han kom tillbaka med korrekta uppgifter - och jag kunde andas ut.

Nu börjar det bli hög tid att författa ett litet e-postmeddelande till Värmlandstrafik. Trots att jag är på lite smågott humör efter bussincidenten ska förseningen inte få gå obemärkt förbi. Värmlandstrafik brukar vara duktiga på att följa sin resegaranti, som innebär att jag ska få casha in 200 kronor eftersom bussen var så sen. Hoppas de inte har lagt av sig på senaste tiden.