fredag, januari 26, 2007

Avgör jag Ekwalls öde?

Jag känner mig lite spänd. Mr 100 % har grejat fram en firmabil och jag ska snart få åka med. Jag vet redan vad det är för bil, men det känns ändå lite spännande. Har den extrautrustning? Om den har det, vad kan det i så fall vara för något? Kommer jag att skämmas över att åka i Mr 100 %:s firmabil? Den frågan kan jag besvara redan nu. Naturligtvis kommer jag inte göra det.

Vi ska åka till storstan i morgon, och det är därför Mr 100 % har skakat fram en firmabil. Vilken firma han jobbar på kan jag tyvärr inte avslöja. Först tänkte vi åka i Norskens japs-pärla, men när Mr 100 % önskade följa med till storstan fanns det bara en fin firmabil i tankarna. Vad vi ska göra i storstan kan du fundera på över helgen.

Nu byter inlägget spår - men jag känner mig fortfarande spänd. Eftersom jag förra veckan röstade på Lasse Brandeby i Let's Dance känns det som jag lika gärna kan rösta denna vecka också. Men det lär inte bli på "Kurtan". Det känns som om han som kom näst sist förra veckan, Patrick Ekwall, behöver all hjälp kan kan få. Han dansar inte direkt som en gud, och därför lär han hänga löst även denna vecka. Kommer han klara sig?

Jag vill ha kvar Patrick Ekwall eftersom han skriver en fruktansvärt bra blogg. Den är utan tvivel bäst just nu. Om Ekwall rasar ur Let's Dance lär han med största sannolikhet avbryta dansträningen, och då tappar hans blogg en dimension. Det vill jag inte vara med om. Det kanske är jättemånga fler som tänker på Ekwalls blogg. Om jag i kväll får för mig att det är många fler som tänker på Ekwalls blogg så behöver jag kanske inte slänga iväg en röst. Då kanske han klarar sig ändå. Men, och detta är värt att upprepa, han behöver nog all hjälp han kan få.

Jag får se hur jag gör, Patrick!