onsdag, februari 14, 2007

17? 18 798? 54 221?

I dag fick jag ett brev från Svenska Spel. Ofta brukar jag bli irriterad när jag får brev från Svenska Spel eftersom de i stort sett alltid vill att jag ska skrapa Triss på nätet. Jag har flera gånger nappat på deras erbjudande - men inte lyckats logga in på deras hemsida.

I dag fick jag inget nätbaserat erbjudande, utan en gammalt hederligt erbjudande bestående av en liten kupong man klipper ut och lämnar fram när man går och tippar. Erbjudandet? Att få spela Limbo gratis!

Limbo är Svenska Spels nya spel som går ut på att man ska välja ett nummer mellan 0 och 99 999. Den som väljer lägst nummer och är ensam med det vinner. Vad man vinner har jag ingen aning om, men något vinner man uppenbarligen. Jag är rätt säker på att i stort sett alla har sett tv-reklamen för spelet. Det är en kvinna som går runt och försöker tänka ut vilka nummer de hon ser ska spela på.

Visst är det ett turbetonat spel - men det verkar vara ett kul sådant. Självklart ska jag utnyttja mitt erbjudande (som jag fick eftersom "du är en uppskattad kund hos oss") och spela på ett nummer. Frågan är bara vilket nummer jag ska välja. Under denna enormt påfrestande valprocess gäller det att tänka till både en och fyra gånger.

Eftersom spelet är ganska så nyinrättat tror jag att många testar på det nu - det talar för att välja ett ganska högt nummer. Ett nummer under 1000 känns verkligen inte lönt att välja. Hur högt ska jag gå?

Jag har under dagen funderat en del på vad jag ska välja - och det känns inte vidare hälsosamt! Det är inte direkt så att valet av Limbonummer håller på att ta över och förstöra mitt liv, men så fort man tror att man har kommit på ett bra nummer börjar tankarna ta fart.

<> Någon tänker precis som jag.
<> Nej, det är för lågt.
<> Nej, det är för högt.
<> Jag är galen.

Ungefär så går tankarna. Kanske lika bra att kasta erbjudandet och glömma allt vad Limbo heter?