fredag, november 17, 2006

D(M)-dagen

Tungt ettårsfirande i går. Men nu är jag på benen igen. Och det måste jag vara! Det är i morgon det gäller. Den smått legendariske Bagarn brukar ofta klaga på att dagens badmintonungdomar inte bryr sig om distriktsmästerskapet - det var annat förr, menar han. Jag vet inte om jag tillhör badmintonungdomen, men bryr mig om distriktsmästerskapet, det gör jag!

DM-dags i morgon, alltså. På hemmaplan - och nu menar jag rejäl hemmaplan. När det anordnas tävlingar i Kristinehamn brukar det svingas racketar i hallen som vi inte tränar i. Men i morgon spelar vi i hallen vi tränar i, något som ska vara en fördel.

Hur det kommer gå vet jag inte. Att gå långt i singel känns dock inte som en omöjlighet. I dubbelklassen kan det också gå bra. Jag och Mr 100 % är oseedade och lurar lite i vassen bakom de stora elefanterna. Det vore oerhört häftigt att vinna seniordubbeln två år i rad - med två olika medspelare. Mästarbältet i dubbel sätts alltså på spel - men det ska naturligtvis inte lämnas bort.