onsdag, november 15, 2006

Superkändisen Mark Selmer

Jag säger Mark Selmer.

Vad säger du?

De flesta säger nog ingenting, eftersom inte så många kottar utanför det så välkända 0586-området vet vem Mark Selmer är eller vad han sysslar med.

Trots att jag bor utanför 0586-området vet jag vad Mark Selmer gör. Han tränar Degerfors IF. På en presskonferens presenterades han i dag som klubbens nye tränare. Allt hysch-hysch kan läggas till handlingarna och det är dags att tala det så underbara klarspråket.

Vi har en tränare! Han heter Mark Selmer!

Efter Tony Gustavsson, som för någon vecka sedan drog till Hammarby, kommer alltså ännu ett oprövat kort som knappt har beträtt en elitarena som tränare. Mark Selmer har tidigare tränat, i detta sammanhang, korplag som Strömtorps IK och KB Karlskoga. Men som han har tränat dem! Hej och hå, upp med Strömtorp från division 4 till division 2 på två år i början av 2000-talet. Hej och hå igen, upp med KB Karlskoga från fyran till tvåan mellan 2004 och 2006.

Hur Selmer är som tränare har jag ingen bloody aning om. När han tränade Strömtorp visste jag knappt att det var just han som tränade Strömtorp. Selmers senaste lag, KB, har jag inte sett sedan de spelade i samma division 2-serie som DIF för några år sedan. Då var det inte ens Mark Selmer som tränade laget. Kort och gott: Jag vet ingenting.

Bitarna börjar som tur är falla på plats:
Tränare - check!
Klubbchef - check!
Spelare - njaaa...

Nu är det alltså spelare som behöver komma in i föreningen. Gärna en ny supermålvakt och ett koppel försvarare. Jag väntar med spänning.