måndag, november 06, 2006

Nytt bokslut

Om fotbollsallsvenskan hade avslutats innan VM-uppehållet hade det doftat väldigt mycket Assyriska om min tippning. Några dagar innan avsparken i våras tippade jag nämligen Helsingborg som svenska mästare, och HIF stod som bekant inte för någon kioskvältarvår. Det var först under hösten när Stuart Baxter började styra som trepoängarna började ramla in i en rasande fart.

Under de senaste veckorna har man frågat sig själv - Elfsborg eller AIK? Jag har hela tiden sagt Elfsborg, men egentligen fattar jag inte varför jag ens har tagit ställning i frågan. För mig spelar det verkligen ingen som helst roll vilket lag som blir svenska mästare, förutom om Degerfors är inblandat.

Dags att skippa dravlet - här kommer den allsvenska sluttabellen med min tippning inför säsongen inom parentes.

1. Elfsborg (7)
2. AIK (10)
3. Hammarby (3, RÄTT PLACERAT!)
4. Helsingborg (1)___
5. Kalmar FF (8)
6. Djurgården (2)
7. Malmö FF (5)
8. IFK Göteborg (4)
9. Gefle (12)
10. GAIS (14)
11. Halmstad (11, TT PLACERAT!)
12. Häcken (9)_____
13. Öster (13, RÄTT PLACERAT!)
14. Örgryte (6)

Kommentar: Jag trodde ju stenhårt på Ola Toivonens Örgryte! Mina tankar om Elfsborg och AIK ska vi helst inte tala högt om. Tre lag på rätt plats är för övrigt lika många korrekta som i min superettatippning.