onsdag, mars 29, 2006

Hypokondrisk

Om jag inte ger ifrån mig minsta livstecken (läs: skriver blogg) under de kommande dagarna vet ni att jag har drabbats av legionärssjuka, pontiacfeber eller någon annan konstig legionellasjukdom. Jag har varit i kontakt med legionellasmittat vatten och känner mig just nu smått hypokondrisk. Men det ska inte vara någon fara. Hoppas jag. Tror jag.

Något som jag nästan, helt, totalt har glömt bort är att fotbollsallsvenskan sparkar igång till helgen. Den vane läsaren vet att det just nu pågår en enorm superettaspecial på Nickes lilla. Denna special ska dock inte stoppa mig från att avge ett allsvenskt tips. Nedan följer min sluttabell för allsvenskan 2006.

1. Helsingborg
2. Djurgården
3. Hammarby
4. IFK Göteborg____
5. Malmö FF
6. Örgryte
7. Elfsborg
8. Kalmar FF
9. Häcken
10. AIK
11. Halmstad______
12. Gefle_________
13. Öster
14. GAIS

Kommentar: En sluttabell jag snickrade ihop på stående fot. Ligger egentligen ingen större analytisk tanke bakom mitt tips. Jag har bara känslan att allsvenskan slutar på detta vis. När Henrik Larsson kommer hem till Helsingborg blir det åka av på Olympia. Djurgården kommer flåsa HIF i nacken, och det kommer inte skilja många poäng mellan lagen. I botten får två av nykomlingarna, Öster och GAIS, det sjukt jobbigt. Den tredje, AIK, är aldrig riktigt nära någon topp- eller bottenplacering.