söndag, oktober 22, 2006

Katastrofalt och skitbra

De två ytterligheterna "katastrofalt" och "skitbra" möttes i går eftermiddag.

Katastrofalt: Strax innan klockan fyra stod det klart - DIF totalt avklätt av GIF Sundsvall som vann med 3-0.

Skitbra: Vid samma tidpunkt som ovan stod det klart - DIF spelar i superettan nästa år. Detta eftersom alla andra resultat gick Degerfors väg.

Nu är det bara att glömma allt och bryta ihop. Naturligtvis för att komma igen. Föreningen fyller 100 år nästa år, och då vill man självklart se att DIF ställer ett bra lag på benen. Som det har sett ut nu under den avskyvärda hösten får det inte se ut. Tur att vårsäsongen gav många klirr i poängkassan.

För egen del har det varit min bästa säsong någonsin. Jag har sett alla 15 hemmamatcher och lyckats sett sju av bortamatcherna (fyra på plats och tre på tv). 22 seriematcher under en säsong har jag aldrig tidigare varit i närheten av.

Jag vill inte göra någon summering av allt. Nu är det slut, DIF hängde till slut kvar - det är det viktigaste. Men jag måste ta hand om min vedervärdiga skapelse som har funnits på högersidan av Nickes lilla sedan säsongsstarten i april - min egensnickrade tabell. För att visa hur fel ute jag var när jag satt och tänkte ut en rimlig sluttabell ska jag redovisa hur det gick. Min patetiska tippning inom parentes.

1. Trelleborgs FF (7)
2. Örebro SK (4)_______
3. IF Brommapojkarna (6)_
4. IFK Norrköping (2)
5. Landskrona BoIS (3)
6. Ljungskile SK (10)
7. Mjällby AIF (12)
8. GIF Sundsvall (5)
9. Falkenbergs FF (9, RÄTT PLACERAT!)
10. Jönköpings Södra IF (15)
11. Degerfors IF (11, RÄTT PLACERAT!)
12. Åtvidabergs FF (8)_____
13. Assyriska Föreningen (1)
14. Väsby United (13)_____
15. Qviding FIF (14)
16. Umeå FC (16, RÄTT PLACERAT!)

Alltså, Assyriska... Vad tänkte jag med?! Och seriens topptrio tippade jag som lag 7, 4 respektive 6. Lyckade drag. Efter detta debacle står det nu klart att det kommer en superettaspecial 2007. Jag vill inte sluta som han som tippade Assyriska som seriesegrare 2006.

Assyriska är för övrigt på väg att göra en GAIS 2000-2001 och Enköpings SK 2003-2004 - att åka rakt igenom allsvenskan och superettan, ner i fotbollens avgrund. Kvalmatcher mot Bunkeflo avgör i vilken serie Assyriska spelar nästa år. Mer om detta en annan gång. Jag skulle ju inte ge mig i kast med någon summering...