måndag, oktober 16, 2006

Bra koll på röran

Det var för precis en vecka sedan jag premiärsvingade mitt racket i Karlstads Racketcenter. För er som inte har kikat på min enorma betygssättning av hallen så finns den häääär. För alla som har läst den kompletta guiden till hallen räcker det med att läsa följande avsnitt:

"I övrigt noteras att...

...man behöver gå långt för att fylla på vattenflaskan.
...badmintonavdelningen är oerhört stilren. Väldigt kalt. Snyggt!
...jag fortfarande inte vet vad som finns på övervåningen.
...det fortfarande finns mycket kvar att utforska."

Så skrev jag förra veckan. Det är fortfarande långt till vattenhålet och badmintonavdelningen var även denna vecka hejdlöst snygg. Men nu vet jag faktiskt vad som finns på övervåningen och det finns inte så mycket mer att utforska. Efter träningen bjöds jag på en guidad rundtur. Det var häftigt. Jag fick kika närmare på den slitna squashdelen (den är inte ombyggd) och beundra den nya tennisavdelningen.

Utan min guide hade jag inte hittat varken in eller ut. För en oinvigd är det ett rejält virrvarr där inne. Övervåningen (som jag trodde var större) visade sig vara en ytterst anspråkslös plats där det stod ett bord och några stolar. Väl därifrån kunde man gå vidare till tennisläktaren och squashbanorna. Det låter rörigt, jag vet. Jag gör det rörigt eftersom det är rörigt där inne. Enligt mig ska du inte känna dig dum om du går in i hallen utrustad med pannlampa, karta och kompass.

För min guide berättade jag om mina tankar om trångboddhet under tävlingar. Guiden höll med mig. Jag berättade om mina tankar om det kassa ljuset. Guiden höll med. Jag berättade om mina tankar om det underbara golvet. Guiden höll med. Trots allt verkar jag ha bra koll på Löfbergs Lila Arena 2. (Snälla - kan inte Löfbergs Lila köpa arenanamnet? Vore häftigt.)