lördag, oktober 07, 2006

Lite missnöjd

Jag är missnöjd. Inte bra att Sverige slog Spanien med 2-0.

Jag tippade ju 1-0!

De senaste dagarna har jag sagt följande till alla som frågat mig om resultatet i matchen: "1-0, Majstorovic." Att jag trodde på Daniel Majstorovic som målskytt låter helt osannolikt - och det visade sig vara det också.

Frågan man ställer sig nu efter drömmatchen: Hur många gånger tänkte du på Zlatan Ibrahimovic under matchen? Inte många gånger, tippar jag. Sverige 2-0-slår Spanien, Lagerbäck hyllas och Zlatan kan sitta och tjura i Milano. Frågan är om han i dagsläget petar Johan Elmander eller Marcus Allbäck.

Jag har tillbringat hela dagen i vår badmintonarena (okej då - det heter idrottshall, men badmintonarena låter mycket fräsigare). Lagom till EM-kvalmatchen lämnade jag tävlingen och hallen. Precis när den andra halvleken sparkade igång ringde min mobil. Det visade sig vara Smá. Följande replikskifte utspelade sig:

Jag: - Hallå?
Smá: - Hej, det är Smá. Hur går det?
Jag: - 1-0 till Sverige.
Smá: - Vad sa du?
Jag: - 1-0 till Sverige!
Smá: - Men! Jag menar i badmintonen!

Jag blev nästan sur på henne. Klart som korvspad att man tänker på fotbollsresultatet när man tittar på fotbollen och får frågan hur det går. När Sverige spelar en superviktig fotbollsmatch får jag alltså sitta och rapa upp badmintonresultat. Jag försökte så gott det gick undvika mina egna (en vinst, två förluster och för andra helgen i rad trodde jag att det var VM i att göra flest unforced errors). Bryt ihop och kom igen!