lördag, oktober 28, 2006

Känd bloggare i bombdrama

Extra! Extra! Elitseriematch avbruten! Karlstad lamslaget! Löfbergs Lila Arena sprängd i småbitar! Vittne: "Jag såg bomben!" Extra! Extra!

Jag var på hockey i dag. Färjestad mot Modo var verkligen ingen kioskvältarmatch som man med ett leende på läpparna skriver hem till mor om. Tyvärr kan jag inte meddela hur matchen slutade. Detta av den enkla anledningen att den inte blev färdigspelad.

Modo ledde med 2-0 när det var ungefär åtta minuter kvar av matchen. Vid en avblåsning såg jag och mitt sällskap hur en gubbe i en färgglad jacka kallade till sig domaren. Några sekunder senare var isen tom och alla i publiken reste sig.

Jag fattade ingenting.

Jag går inte så ofta på hockey, men så mycket förstår jag att det inte är normalt att spelarna och domarna helt oprovocerat lämnar isen mitt i en period. Det var något lurt på gång. Jag hörde ingenting från högtalarna. Alla bara lämnade sina platser. Efter några sekunder följde jag och mitt sällskap efter folkströmmen. Nödutgångarna stod vidöppna, och i trappen på väg ut från arenan hörde man folket samtala med varandra.

- Det var brandlarmet som gick.
- Vad är det som har hänt?
- Det är ett bombhot!

Jag visste inte vad jag skulle tro och jag trodde inte vad jag skulle veta. Allt var kaos. Eftersom matchen var avgjord och nästan slut lämnade vi Löfbergs Lila Arena åt sitt öde och åkte därifrån. På radion sa de sedan att det hade inkommit ett bombhot mot hallen.

Kalkonartat! Kalkonartad match, kalkonartat informationsflöde, kalkonartat tips (jag hade inte spelat på 0-2, men som tur är blir det nog återbetalning på matchen), kalkonartat väder (kallt och jäkligt) och kalkonartat bombhot.

Ska man våga gå på elitseriehockey igen?