måndag, oktober 23, 2006

Mitt liv - eller?

För några dagar sedan började jag läsa Alex Schulmans blo... jag menar dagbok (han vill inte kalla sin blogg för blogg, trots att adressen är www.stureplan.se/blogs/alex/).

Alex Schulman?

Många vet inte vem det är. Jag vet att han är chefredaktör för sajten stureplan.se, men mer vet jag inte. Han är dock på något sätt känd. Alex Schulman är känd på samma sätt som Paris Hilton, Maria Borelius och Cecilia Stegö Chilò. De har inte heller gjort något av värde, men ändå vet alla vilka de är. Schulman är väl inte riktigt uppe på Hiltons, Borelius och Stegö Chilòs nivå, men han är onekligen på väg upp.

I alla fall: I förmiddags skrev Alex Schulman ett roligt dagboksinlägg där han redovisade vilka ord han har lagt till i ordlistan i mobilen den senaste månaden. Han menar att orden man lägger in sammanfattar ens liv. Inspirerad av detta vill jag nu själv presentera de ord jag själv har lagt till i min telefon. Allt höll dock på att gå i stöpet eftersom jag verkligen inte lyckades hitta mina inlagda ord. Men till slut hittade jag mina ord - de som, enligt Alex Schulman, sammanfattar mitt liv. Det ska dock sägas att Schulman publicerade de ord han har lagt in under den senaste månaden; jag presenterar alla ord jag har lagt in under de två år jag har ägt min telefon. Jag har märkt att jag inte sms:ar så ofta...

Man kan dela upp mina ord i tre stora kategorier. De kommer här:

Fotbollsord
Assyriska
Brommapojkarna
Brovallen (idrottsplats i Kristinehamn)
Åtvidaberg
Damallsvenskan
Degerfors
QBIK (damallsvenskt lag från Karlstad)
Rajala (Jimmy, före detta DIF-spelare)
Rödvitt (DIF:s smeknamn)
Solberg (Tobias, DIF-spelare)
Sulisalo (Anders, före detta DIF-spelare)
Superettan
Toivonen (Ola, fotbollslöfte från Degerfors)
Topptippades
Vulkanerna (DIF:s supporterklubb)
Zlatan (med största sannolikhet syftar jag här på Ibrahimovic)

Badmintonord
Badmintonboll
Badmintonsällskap
ChBS (förkortning för klubben jag spelar i)
Christinehamn
Bollrör
Brogårdshallen (idrottshall i Kristinehamn)
merabadminton.com (användbar badmintonsida)
Södermalmshallen (idrottshall i Kristinehamn)

Övriga ord som inte passar in i någon av de ovan presenterade kategorierna
Bankgiro
Anovo (sommarjobb)
Farsartat
Genomförandeförmåga (akademikerord som Teddy Lucic-kopian måste ha lagt in)
Hemskickad
Hemtenta
Inlagt
Gottegris
Kaffesump
Lärarlinjen
Knallar
Minogue (möjligtvis Kylie)
Nydalahöjd (stadsdel i Umeå)
Samåka
Plusgiro
Smidigast
Rospiggarna (speedwaylag från Hallstavik)
Svenskvikarie
Strosar
Ticnet
Tjena
VHS

Analys: Många av fotbollsorden har stark Degerforsanknytning. Jag misstänker att det beror på att jag skickar korta analyser och andra fotbollsrelaterade meddelanden när jag befinner mig på Stora Valla. Badmintonorden använder jag väldigt sällan. Vet inte riktigt hur vissa av dem har kommit in i telefonen. Alla de övriga är bara superviktiga ord som jag använder i i stort sett alla sms. Plusgiro, Rospiggarna, kaffesump och genomförandeförmåga misstänker jag ligger i topp.