söndag, november 11, 2007

Fängslande summering

Söndag igen. Den här veckan satt jag bland annat inne i Kumla. I en idrottshall, alltså.

Veckans...

...mest fängslande: Eftersom det i helgen var tävlingstajm i Kumla råder det inga tvivel om att det var Veckans mest fängslande.

...farkost: När jag i går tog plats i Propellerkoordinatorns bil för färd till Kumla utbrast jag så fort jag gick in i skapelsen "Vilken farkost!" Grejen med det hela? Taket var försett med glas. Man kunde se ut genom att titta upp!

sömnigaste: Kommunfullmäktigesammanträde. Lika tråkigt som ordet är långt.

...match: Helt klart BS Köpenhamn-Greve Strand i Badmintonligaen i Danmark. Det var nog längesedan en dansk ligamatch i badminton var så omskriven i Sverige.

...adjö: Renato Rodrigues, den brasilianske mittbacksresen, har lämnat DIF och kommer inte tillbaka. Ibland får jag för mig att jag kommer sakna honom, ibland jublar jag över att han inte längre ingår i DIF:s framtidsplaner. Hur som helst - tack för allt, Renato!

...låt: Den här veckan vet jag, men inte varför jag väljer denna. Martin Stenmarcks "Jag blundaaaar"-dänga.

...uteblivna kändisspotting: Nej, jag fick inte syn på någon känd förbrytare i Kumla, trots två heldagar i en idrottshall cirka 300 meter från det kända fängelset. Kan det ha berott på den enorma muren som stod mellan mig och Helge Fossmo?