söndag, oktober 14, 2007

"Kalle Anka passar Alexander Lukas - som skjuter mål!"

Fyra raka DIF-segrar. Trots det får jag på något sätt in den förbannade hockeyn. Förlåt.

Veckans...

...nästan Kalle Anka-innebandy: Kommer ni ihåg Kalle Anka-mannen? Det var han som i vintras besökte universitetet och talade sig varm om tidningar samtidigt som han sa "Kalle Anka" hela tiden. I måndags, när jag var på VF, var det hur nära som helst att jag fick spela innebandy med Kalle Anka-mannen. Tyvärr var vi inte tillräckligt många för att spela, så det blev ingen innebandy. Verkligen synd! Tänk att få spela innebandy med Kalle Anka-mannen. Tusen spänn på att han hade kallat spelet för "Kalle Anka-skit" om hans lag hade förlorat.

...minst saknade: Sebastian Karlsson? Målvakt i Landskrona, säger du? Jaha, han! Nej, det är ingen jag saknar. Nu har vi Simon Nurme. Simon släpper inte in mediokra Andreas Drugge-skott. Till skillnad från Sebastian Karlsson.

...kanon: Men oj, vad chanslös den där Karlsson var på Andreas Drugges andra strut i går. Smackebonk!

...Doris vem?: I veckan fick vi äntligen reda på vem som får Nobelpriset i litteratur. Som vi har väntat på att just Doris Lessing ska få det! Efter offentliggörandet slängde Aftonbladet upp en omröstning på sin hemsida. Frågan som ställdes var om man hade läst en bok av Doris Lessing. Utslaget? 71,6 procent nej-röster och 28,4 procent ja-röster. Det betyder att det är (nästan) tre av tio som kan säga "Så kul att Lessing vann, det unnar jag henne!" när de blir ombedda att kommentera vem priset gick till. Sju av tio vet troligtvis inte vem hon är. Vilken kategori jag tillhör kan ni fundera på. Om ni känner för det kan ni skriva ert svar i kommentatorsfältet. Brukar ofta eka tomt där.

...sa du Salzburg?: I Löfbergs Lila Arenas mysiga pressrum umgicks jag i tisdags med hockeytokiga journalister. Vissa hade sett Färjestad väldigt mycket - andra lite mindre. Bland annat var det en journalist som hela tiden pratade om att han hade bevakat Färjestads försäsongsläger i Salzburg i Österrike. Trots att jag inte lyssnade på honom hörde jag hela tiden honom utbrista "Salzburg". Salzburg, Salzburg, Salzburg. Överallt och alltid var det Salzburg. Jag försökte koppla bort honom genom att äta korv och havreflarn, men inte ens den medicinen hjälpte.

2 Comments:

Blogger Simon Rothelius said...

Doris Lessing är nog ändå ovanligt känd för att vara Nobelpristagare. Jag har inte läst något av henne, men jag har förstått det som att hennes böcker ska vara njutbara även för vanliga dödliga.

14 oktober 2007 kl. 22:46  
Anonymous Anonym said...

utan att känna dig tippar jag på att du inte har en aning om vem doris lesing är. precis som jag med andra ord. tack för en bra blogg.

14 oktober 2007 kl. 22:55  

Skicka en kommentar

<< Home