söndag, juli 08, 2007

Snart möte med Roger F

Jag ger er:

Veckans…

…tjuv: Alex Schulman snor en fem år gammal Filip Hammar-krönika, får den publicerad, erkänner utan omsvep att han har snott den – och verkar komma undan med det. Hmm…

…tennismatcher: Torsdag: 6-4, 6-1 mot brodern min. Fredag: 6-2, 6-2, 6-3 mot Huligan-Fred. Två segrar och anmärkningsvärda 5-0 i set. Helt klart Wimbledonklass.

…fantasi: Från Örgrytes SvenskaFans-sida inför matchen Bunkeflo-Örgryte: ”En spelare som jag varnar för är Daniel Sliper (riktigt bra på FM 07).” För er som inte är så inbitna kan jag meddela att FM 07 är förkortningen för Football Manager 2007, ett dataspel där man coachar ett fotbollslag. Således en liten fantasivärld där Bunkeflos Daniel Sliper och hundratals andra halvmediokra fotbollsutövare kan vara stjärnor. Att Sliper är bra på FM 07 säger – ingenting. Till historien hör även att Örgryte slog Bunkeflo med 2-0 - och att Daniel Sliper inte ens var med i Bunkeflos trupp.

…Mr Hyde: Nämen, det var en rejäler avhyvling Jonas Björkman bjöd domaren på nu i veckan. Det Jonas skrek på svenska till domaren är inte något som lämpar sig i Nickes lilla-skrift. Dock höll Björkmans brittiska uttal världsklass.

…låt: En liten tillbakagång för Idol-Olas Natalie gör att någon annan låt tar hem veckans titel. Vilken vet jag inte riktigt. Därför får väl Natalie ta den den här veckan också.