söndag, juni 24, 2007

Äntligen lite "Sickan" och "Vanis"

Då var det veckans sista dag igen.

Veckans…

…återseende: Tandradernas tandrad Hermann Dill är tillbaka på banan. Jag hoppas för hans egen skull att han har brutit helt med Peppe Eng och det fantastiskt hejdlöst usla tv-programmet Stolpe ut. Satsa mer på krönikorna i Expressen, Hermann.

…sämsta: Men, herregud, vilken vissen – och kort – krönika den gode Dill knåpade ihop. Hoppas verkligen på bättring.

…låt: Natalie med Idol-Ola (eller har han vuxit ifrån Idol-prefixet?). Känns som om det är min plikt att hajpa Natalie en smula. ”Årets sommarplåga görs av Idol-Ola.”, spådde jag nämligen den 1 januari i år. Kors i taket – det kan ju faktiskt slå in!

…möte: I veckan nåddes jag av rapporter att min vän Berbatov skymtade en av de legendariska historieföreläsarna i Båstad av alla ställen. Vem av ”gott”-läraren, Tomten, Kungen och Teddy Lucic-kopian tror du på?

…tändstickor: Det är tur att domaren som dömde DIF-Falkenberg i torsdags, Johan Hamlin, inte behöver utstå tacklingar, nickdueller och andra närkampsartade situationer med bjässar när han dömer. Om Hamlin hade hamnat i duell med Falkenbergs anfallskoloss Emir Kujovic, 1,93 meter lång och 90 kilo tung, är jag rädd för att det inte hade blivit mycket kvar av Bro-domaren. Det var tändsticksben som Ivar Kreuger hade varit stolt över.

…fråga: Vad säger Åke Green om rubriken ”Gay världens snabbaste man i år”?

…blogg: Nickes lilla får stiga ner från tronen. DIF:s mittbackshöjdare Fredrik Holmberg är bäst just nu.

…Jönssonliga: ”Det är lite Jönssonligan över moderaterna. Ett gäng klantiga c-kriminella som åker dit för osannolika saker som obetalda tv-licenser, och nu, Sven-Otto Littorin som ljugit ihop en universitetsexamen.” Aftonbladets Belinda Olsson får verkligen till det. Men att Jönssonligan är klantiga? Helt fel! Hur som helst – mer Jönssonligan i riksmedierna!

…historieföreläsare: Kungen. Det var han som skymtades i Båstad. Berbatov hoppades på ”gott”-läraren. Det gjorde jag med.