onsdag, juni 13, 2007

Knappt synlig lokalkändis

Nickes lilla ger er: Känd bloggare i lokaltidning.



Det är alltså inte jag som är pensionären som inväntar dagens rullatorrace i centrala Kristinehamn. Det man i detta fall ska lägga fokus på är varelsen i gråa Marwinshorts och mörkblå Fred Perry-piké på den gråa cykeln av märket DBS med en vit Coop Forum-kasse hängandes till vänster på styret. Det är känd bloggare.
Ögonblicksbilden som Nya Kristinehamns-Posten har i varje nummer brukar jag titta på varje gång jag läser tidningen. I morse läste jag i vanlig ordning tidningen och tittade som brukligt på dagens ögonblicksbild - men lade jag märke till mig själv? Inte då. Hur som helst var det här en rejäl ego-boost. Tack för det, NKP. (För alla med pappersversionen av Nya Kristinehamns-Posten som vill klippa ut och sätta in bilden i sin pressklippspärm kan jag säga att den återfinns på sidan tio i tidningens första del. Klipp och klistra!)
I kväll spelades det någon slags cupmatch i Upplands Väsby. Liverapporterande kanon.se skriver om Väsby United-Degerfors IF: "Nu talar vi inte mer om det här." Nej, då gör vi inte det.