fredag, juni 08, 2007

Tillståndsresan

Några tillstånd jag befann mig i går kväll i Karlstads Racketcenter mellan klockan sju och åtta:

1. Normalt tillstånd.
2. Förväntansfull.
3. Nervös.
4. På gång.
5. Ahhh!
6. Uppe i varv.
7. Ahhhhhh!
8. Trött.
9. Illamående.
10. Huvudvärk.
11. Lite normal.

I går hade vi något slags test. Inför testet befann jag mig i tillstånd 1. Sedan, när vi hade värmt upp gemensamt och testledaren var redo att börja, gick jag över till nummer 2. När det till slut blev min tur övergick jag blixtsnabbt till 3. Detta beroende på att jag inte vad jag kan minnas har genomfört ett test med pulsband och såna elitgrejer.

Snart min tur - då blev det tillstånd 4. Den trevliga övningen "idioten" gällde. Jag sprang och sprang och sprang - och blev klar. Under testet befann jag mig naturligtvis i tillstånd 5. Efter målgång väntade tre minuters vila och tillstånd 6. Sedan - på "idioten" igen!

Föga oväntat var den andra rundan jobbigare. Därför är det några extra h i tillstånd 7. När jag kom i mål nåddes tillstånd 8. Det tillståndet befann jag mig i en stund. Sedan var vattnet slut i vattenflaskan, och jag ville hämta mer. När jag hängde över vattenkranen och fyllde på vattenflaskan flög tillstånd 9 över mig - och det med rätt stor kraft.

Jag lyckades pallra mig in i hallen och fann till min stora lycka en bänk som jag tog i besittning. Sakta men säkert tynade tillstånd 9 bort. Ganska snabbt tog dock tillstånd 10 över - men det var bra mycket bättre än det föregående. Jag började nu återgå till mitt normala tillstånd, men det gick väldigt långsamt. Därför befann jag mig i tillstånd 11 resten av kvällen.

Nu är jag tillbaka på 1.