torsdag, maj 31, 2007

Dagens ros

Innan torsdag blir fredag finner jag det nödvändigt att dela ut Dagens ros. Det är något jag inte brukar göra, och räkna heller inte med att jag kommer göra det så ofta i framtiden. Men i dag måste den delas ut.

I dag går den till Mr 100 %.

Det händer inte sällan att jag under badmintonspel blir lite irriterad på Mr 100 % eftersom han ganska ofta försöker likna badmintonens svar på Joe Labero - ibland (på gränsen till ofta, i alla fall under träning) med negativt resultat. Men i dag är all irritation fullkomligt bortblåst.

Orsaken lyder (och motiveringen till varför han tilldelas Dagens ros): Mr 100 % kör till Norrköping på måndag. Degerfors IF ställs på måndag mot Sylvia på Norrköpings Idrottspark - en monumentalt viktig match för DIF:s del. Mr 100 % gick i dag med på att styra sin kärra - förutom han själv innehållandes känd bloggare och Huligan-Fred - mot nämnda fotbollsarena.

En pikant detalj i sammanhanget är att jag är tämligen övertygad om att Mr 100 % inte har sett en DIF-match på ohyggligt många år - säkerligen inte under 2000-talet. Och så väljer han att köra till en vardagsbortamatch i Norrköping! Storslaget.

Grattis, Mr 100 %!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

varfor inte:)

19 mars 2010 kl. 10:43  

Skicka en kommentar

<< Home