söndag, maj 27, 2007

"Gatukök nära bli mos" med på listan

Är så list- och summeringssugen att jag håller på att krevera. Måste göra något åt det.

Veckans...

...misstag: Jag har tidigare berättat om mitt byte vad det gäller köttbullar från Mamma Scans till Konsums. I fredags köpte jag ett monstruöst stort paket med Konsumköttbullar. Jag gick hem, öppnade paketet och började äta. Vad jag inte hade upptäckt var att köttbullarnas bäst före-datum var just fredagen den 25 maj 2007. De smakade inte bra. Det var nog meningen att de inte skulle smaka gott eftersom jag fick 25 procent i rabatt. Varför tog jag ett paket på måfå i stället för att välja omsorgsfullt? Illa! 34,50 åt helsike.

...blogg: Acta est fabula, plaudite.

...rubrik: "Gatukök nära bli mos". Rubriken skymtades förvisso inte denna vecka, men den platsar här ändå. Det var två veckor sedan NWT skrev om gatuköksintermezzot i Grums där ett mobilt gatukök höll på att bli just mos. "Gatukök nära bli mos" - jag skulle inte kunna komma på en bättre rubrik!

...fråga: Varför uppmärksammades det att Malmö FF:s Jari Litmanen sjukskrev sig via sms när man kan göra bra mycket konstigare saker via sms? Som att deklarera, låna pengar och delta i tv-ordlekar.

...ord: Eh.

...Patrick Ekwall: Olof Lundh och hans glasögon i Tipslördag. Kan verkligen inte släppa glasögonen Lundh hade på sig på Söderstadion. Hur avundsjuk var Patrick Ekwall?