fredag, maj 25, 2007

Skådespelet är slut, applådera

Nu får han mycket att göra. Andreas Andersson var fram till Mark Selmers avgång bara klubbchef (och den befattningen innefattar vad jag förstår en hel del). Nu är "Adde" även tränare. Andreas Andersson tar tills vidare över Mark Selmers tränarsyssla. Bra eller dåligt? Det vet jag inte - men bara poängen börjar trilla in är jag nöjd. En bra början är tre till antalet mot Enköping på måndag.

Gårdagen var minst sagt tung för DIF:s del. Om det stämmer att 90 procent av det som tröjauktionen ger tillfaller DIF, stöttade jag i går DIF med 270 kronor. Dessutom min första långärmade matchtröja.

För tredje gången på kort tid gick jag i dag förbi en mongolisk restaurang här i Karlstad. Som flera andra restauranger har de ställt ut en skylt som visar att de har öppet. På den ska det stå "Mongolisk buffé". Alla gånger jag på senare tid har gått förbi skylten har det stått "Mongo buffé". Någon lustigkurre har alltså suddat ut "lisk". Ingen större skräll att någon har försökt skoja till det - men varför gör inte restaurangen något åt skylten?

På stan gick det förut runt en gubbe och gapade. Jag kunde inte höra vad han gapade om, men så kom han närmare. Mycket närmare. Han kom fram till mig och gapade. Jag frågade vad han gapade efter. "Acta est fabula, plaudite", sa han. Jag fattade ingenting. Nu har jag googlat och kommit fram till att det är en latinsk fras. Hittade även en kryptisk och mystisk blogg med samma namn. Vad är det egentligen med datumet på bloggen? Blir nog till att följa den.