söndag, juni 03, 2007

"Cheriffen" - där bor inte jag

Ja, jag känner mig faktiskt på summeringshumör den här söndagen med!

Veckans...

...brev: Fastigheten jag bor i har det megafräcka namnet Sheriffen. I torsdags fick jag och alla andra hyresgäster ett brev från hyresvärden. Högst upp på brevet stod det "Fastigheten Cheriffen". Som en protest mot att hyresvärden drar det svenska språket i smutsen funderade jag på att strunta i att betala hyran för nästa månad. Sedan kom jag på att jag inte behöver betala hyra under sommaren.

...besvikelse: Nu har större delen av min badmintonracketpark tillintetgjorts. För cirkus två veckor sedan gick mitt "förstaracket" sönder. I torsdags fick mitt "andraracket" (som var av precis samma märke och modell som min "etta", men trots det klar tvåa) lämna in efter en sällan skådad rallar-ramträff. Man kan i bedrövelsen konstatera att de i stort sett hade lika lång livslängd. Jag tyckte om dem så, mina fina spadar.

...roligaste: I bloggvärlden stötte jag i veckan på ännu en stackars själ som var på QBIK-Hammarby förra söndagen. Detta är verkligen mitt-i-prick:

Var på damfotboll idag. Så mycket fotboll var det inte. Eller, själva bollen fanns där. Men det blev liksom inget gjort med den. Den tjongades fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Så om rätt ska vara rätt så var jag på dam idag.

...uttalande: - Haha! Fy fan vad fult!
Vem? Om vad? Kilskeepern om "Cheriffen"-brevet. Kan bara hålla med.

...vägg: Varför - varför, varför, varfööör? - var Enköpings målvakt Nicklas Bergh tvungen att ha en av sina bästa målvaktsdagar på Stora Valla?

...skandal: Christian Poulsen och alla andra danskjävlar som känner sig träffade får ursäkta - men hyresvärden med sitt usla stavande tar faktiskt priset här. "Cheriffen"? Lyssnade den som skrev brevet på If I could turn back time, Dark lady eller någon annan Cher-dänga när det författades? Frågorna är verkligen många!