söndag, juni 10, 2007

Division 1 är skit

Då var det dags igen!

Veckans...

...fel: En väldigt orutinerad fotbollssupporter var i måndags kväll på plats på Idrottsparken i Norrköping. När han talade i telefon sa han nämligen att han var på en division 1-match. Herregud, skillnaden mellan superettan och division 1 är ju milsvid! Något han naturligtvis fick reda på per omgående.

...rubrik: DIF klippte Häcken. Odiskutabelt.

...skärbräda: Golfspelaren John Daly attackerades av sin fru - som var utrustad med en köttkniv. Resultatet? Ses med fördel här.

..."den gubben gick inte": Han försökte igen, den där Rallar-Anton. I onsdags ville han ha med mig på QBIK:s hemmamatch mot Kopparbergs/Göteborg. Jag sa nej med hänvisning till att jag behövde plugga. Han tjatade mer, jag började tveka (hellre fotboll än plugg) - men jag stod till sist fast vid mitt nej. QBIK spelade 1-1, var nära att vinna och gjorde en av sina bättre matcher. Jag ritade Phillipskurvor och räknade ut ekonomisk tillväxt.

...marknadsränta: Nu när jag kan välja mellan den långa och korta marknadsräntan tänker jag göra det. Veckans vinnaren blir den långa.

...sex poäng: 2-1 mot Sylvia och 3-2 mot Häcken - veckan har varit otroligt bra för DIF.

...lov: Sommarlovet. Kom till mig vid fem-tiden i fredags eftermiddag när ekonomitentan lämnades in. Gottigt.