lördag, juni 09, 2007

DIF klippte Häcken

Där har vi den - kioskvältarrubriken. Jag trodde inte inför Stora Valla-besöket att DIF skulle orka klippa Häcken - men grabbarna struntade helt i mina tankegångar. Det gjorde de naturligtvis helt rätt i.

Men det började jäkligt illa. Häcksaxen som skulle klippa Häcken blev väldigt mycket mindre vass när Dioh Williams sköt in 0-1 i matchupptakten. Då trodde jag på allt annat än tre poäng. Jag var fel ute igen.

1-1 kom på nick omedelbart efter bortamålet. 2-1-målet slogs in på straff sedan Häckens målvakt, Glenn Hyséns grabb Alexander, rivit ner Shpetim Hasani - som själv rullade in elvametaren. Att den som ordnat straffen inte ska ta den är ju ren och skär nonsens. Det var det i alla fall i dag. 3-1-bollen kom när jag var som mest rädd för en Häckenkvittering. Dioh Williams sprattlade sedan till igen och reducerade, men mer blev det lyckligtvis inte.

Degerfors IF klippte ett stort, fett hack i Häcken - och det fullt rättvist. Vet inte när jag senast såg DIF så här bra. Allt från dagens match får gärna hålla i sig - och det länge.

Och hur var det egentligen med vädret? Som tur var skyddade molnen mot de mest intensiva solstrålarna. För när solstrålarna väl trängde igenom, då var det monumentalt varmt. Vart är vi egentligen på väg? Det enda jag vet är att DIF är på väg uppåt. Vädret har jag ingen aning om.