tisdag, juni 12, 2007

Dagens löp

Oj, oj. Jag har knappt hämtat mig efter chocken. Får bli en skandal-attack-chock-löpsedel om det hela.


___Känd bloggare undvek
_rekordsen
_skandal-
_______badpremiär -
chockbadade
____i dag

Vad jag egentligen menar är att jag i dag har badat för första gången för året. Snacka om att överarbeta det hela om badpremiären.

Apropå överarbeta. Kikade på lite allsvensk fotboll förut och kunde inte undvika att se Kalmar FF:s forwardsbrasse Ari da Silva Ferreira missa målchans på målchans. I år har förra årets allsvenska skyttekung mäktat med hela noll mål. Men det gör ju inte så mycket. Ari är redan klar för en utländsk klubb - den 1 juli sticker han till holländska AZ Alkmaar.

Det får mig osökt att tänka på (var det Peter Harryson som sa så i Så ska det låta?) en annan brasiliansk anfallare som spelar i Holland och som tidigare har spelat i allsvenskan. Afonso Alves var heller inte kaminhet när han lämnade Malmö FF för Heerenveen förra sommaren. Ändå gjorde han under sin första säsong typ 700 mål och blev uttagen i brasilianska landslaget.

Ari da Silva Ferreira känns just nu lika het som en frys från Electrolux - men något säger mig att han om ett år har gjort 700 ligamål, precis som Afonso Alves. Så lär det bli. Det bestämmer jag nu.