fredag, december 15, 2006

Mycket Tappert, Holmberg!

Nu i veckan har det rört på sig ganska mycket inom Degerfors IF. I måndags nåddes jag av nyheten att Kalmar FF-försvararen Magnus Tappert har skrivit på för DIF. I dag kom det ett nytt glatt besked. Qvidings lagkapten Fredrik Holmberg, också han försvarare, är klar för två år framöver. Nu börjar det nästan bli för många försvarare i truppen. (Ja, jag skojade.)

Det är skönt att läsa ordet "klar" på Degerfors hemsida. Det ordet förkunnar att allt är löst och att det inte längre finns några frågetecken att räta ut - det är liksom klart. "Magnus Tappert klar för Degerfors IF" och "Fredrik Holmberg klar för Degerfors IF" är sköna rubriker att mötas av.

Ni som inte är intresserade av fotboll kan fundera på vad en vattenflaska, en fjärrkontroll till tv:n och en påse halstabletter har gemensamt. Betänketiden är kort. Fruktansvärt kort, faktiskt. Den tog faktiskt slut i detta nu.

Svar: Vattenflaska, fjärrkontrollen till tv:n och halstablettspåsen - tre ting jag måste ha inom räckhåll när jag ligger och sover. Vi tar sakerna i tur och ordning.

Vattenflaska: Ståendes på golvet intill sängen. Jag brukar aldrig dricka ur den, men det känns skönt att ha den i närheten om jag mot förmodan skulle vakna och vara jättetörstig. Om jag skulle vakna och vara törstig skulle det kännas väldigt jobbigt att kliva upp och hämta vatten.

Fjärrkontrollen till tv:n: Behöver ingen närmare presentation. Jag vaknar - och tv:n trycks igång. Ligger tryggt och säkert i bokhyllan.

Halstablettspåsen: Ligger och samlar damm nära mig i förebyggande syfte, precis som vattenflaskan. Tanken på att vakna och behöva en halstablett utan att det finns sådana i närheten finns bara inte. Även om jag är kärnfrisk och genomlen i halsen ska halstabletterna finnas i närheten. Halstabletterna ligger precis bredvid fjärrkontrollen i bokhyllan.

Nu ska jag strax fylla vattenflaskan, damma av fjärrkontrollen och lägga fram halstabletterna. När det är gjort vet jag att jag kommer sova gott. Gott.