söndag, december 17, 2006

Mästertipparen - på skitmatcher

Jag tycker att Svenska Spel ska börja betala ut vinstpengar till de Stryktipsspelare som lyckas med det snudd på omöjliga att pricka in rätt tecken på kupongens alla förbannade Championshipmatcher.

Känd bloggare nära dig lyckades med det svåra i går - att sätta rätt tecken på alla de åtta Championshipmatcherna. Trots full pott på de åtta skitmatcherna blev det ingen ekonomisk utdelning. På de mer kända och lättippade Premier League-matcherna - i går fem till antalet - lyckades jag inte alls. Ett rätt av fem blev det.

När man får nio rätt - ett från tio rätt som oftast ger några slantar - brukar man vara besviken, men jag känner mig faktiskt lite stolt - enbart över att ha prickat in alla Championshipmatcher. Vi snackar nu om korpmatcher som Colchester-Stoke, Preston-Plymouth, Derby-Crystal Palace och Queens Park Rangers-Wolverhampton.

Prestationen får ses som ännu större när jag nu avslöjar att jag i går spelade på Stryktipset för första gången sedan... hm, det var i alla fall ordentligt längesedan jag spelade på Stryktipset. Året var säkerligen 2005. Hundra procent ringrostig går jag alltså in och spikar kupongens skitmatcher!

Om jag spelar nästa vecka finns det ingenting som stoppar mig från att pricka in 13 rätt. Naturligtvis under förutsättning att jag har läst på lite mer om Premier League-matcherna...