lördag, april 08, 2006

"Veckans hitvarning" - finns den?

Nu har jag tröttnat på mina låtar på datorn. Likaså på låtarna i mp3-spelaren. Således har jag nu gått in i en radioperiod. En radioperiod är en period när man lyssnar mycket på radio. Ganska logiskt.

Det blir lite Winamp-radio, lite Radiosporten och lite Rix FM. Nu när jag sitter på biblioteket och "forskar" om föråldrade ting lyssnar jag på Rix FM dagarna i ända. I längden blir det lite tråkigt eftersom de spelar samma låtar hela tiden. Jag tror de har en skiva med 15-20 låtar som de slänger på. Sen får den skivan gå hela dagen. Skivan består bland annat av följande låtar:

<> Marie Serneholt - That's the way my heart goes
<> Andreas Johnson - Sing for me
<> Carola - Evighet
<> Sebastian - Do what you're told
<> Linda Bengtzing - Jag ljuger så bra
<> James Blunt - Goodbye, my lover
<> Melanie C - First day of my life
<> Michael Bublé - Home
<> Kelly Clarkson - Because of you
<> Robbie Williams - Advertising space
<> Typ alla Bodies Without Organs-låtar som finns, men speciellt Temple of love

Lyssnar du på Rix FM i en timme kan jag nästan garantera att 75 procent av tiden (45 minuter) fylls med ovan nämnda låtar. Du får säkert höra Do what you're told två, tre gånger.

Rix FM har även något som kallas för "Veckans hitvarning", en låt de i sina sändningar gör väldigt mycket reklam för. Denna veckas hitvarning är Helena Paparizous Mambo. Rätta mig gärna om jag har fel, men bör det inte vara så att "Veckans hitvarning" ska spelas i alla fall någon gång under veckan? Varför tragla på med Goodbye, my lover för tusende gången när det finns en ny låt - som också är "Veckans hitvarning" - att spela?

Rix FM får nu oförtjänt mycket skit - det är ju faktiskt så att jag lyssnar på radiokanalen. Något som bör innebära att jag gillar den någorlunda mycket. Väldigt mycket gillar jag Eric Gadds nya Meet me here som jag har hört ett par gånger. Veckans låt!