torsdag, mars 16, 2006

Pensionär i raketfart

Kollisionen som fotbollslandslagets anfallsstjärna Hanna Ljungberg råkade ut för i gårdagens match i Algarve Cup såg inte mysig ut på de tv-bilder jag såg.

I dag blev allt så mycket hemskare. Fruktansvärt hemskt! Jag såg bilden på Hannas ansikte i kollisionsögonblicket. Jag vill nu varna känsliga läsare för att jag ska länka till bilden. Jag tycker bilden är hemsk att se på. Här är den.

Ibland blir någon överkörd av en ångvält när man ser på film. Jag tänkte direkt på en ångvältsöverkörning när jag såg bilden på Hanna. Min andra tanke var att det ser ut som om hon åldras med 50 år i kollisionsmomentet.

Jag har inget mer att tillägga förutom det en av mina MSN-kontakter har skrivit efter sitt chattnamn:

"Bilden på Hanna Ljungberg är inte direkt till hennes fördel"

No shit, Sherlock!