torsdag, mars 09, 2006

Bullparty

I morgon är det sista dagen på praktiken. När jag själv gick i högstadiet minns jag att de lärarkandidater som testade sina vingar under en längre tid ofta bjöd på något smarrigt innan de pös tillbaka till universitetet. Typ glass eller godis.

Jag hade i stort sett bestämt mig för att vara supervrång och inte bjuda mina cirka 50 elever som jag har haft egna lektioner med på något när någon tanke slog mig på vägen hem. Jag svängde förbi en affär, parkerade cykeln och stegade in. Jag inventerade affärens godis- och glassbestånd utan att hitta något bra att bjuda på.

Sen hittade jag Pågens kanelgifflar, något som jag själv är väldigt förtjust i. Jag tog fyra påsar och tänkte att jag nu slår två flugor i en smäll:

1. Jag gör en massa sjundeklassare glada genom att bjuda på goda kanelgifflar;
2. Jag gör mig själv glad, och kanske lite mätt, eftersom det troligtvis kommer bli några kanelgifflar över. Mums.

- Oj, vilket bullkalas!

Så sa tanten i kassan när jag lassade upp de fyra påsarna på bandet. Kul!