måndag, mars 06, 2006

Ernst-Hugo in action

För första gången i mitt liv lyssnar jag nu på en talbok. Säger man så? Eller säger man att man läser en talbok? Nej, så kan man ju verkligen inte säga. Nog tuggat om det. Jag lyssnar i alla fall på Ernst-Hugo Järegård när han läser Robert Louis Stevensons Dr Jekyll och Mr Hyde.

Jag trodde inte att jag skulle gilla talbokslyssnandet - men det gör jag. Skarpt, faktiskt! Det är ruggigt avslappnande på något sätt. Något som förgyller lyssnandet är Ernst-Hugos speciella röst. Den är liksom... speciell. Speciell är nog vad den är. Skrev jag att Ernst-Hugo Järegårds röst är speciell, eller glömde jag det?

Parentes: En annan person med ett fräckt dubbelnamn som har en speciell röst är Kjell Henry Dahlberg. Vet ni inte vem det är? Kolla då in denna artikel!

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag är sjukt nöjd med svenska folkets röstande i Melodifestivalen i lördags. Efter att ha lyssnat på de tävlande låtarna väldigt många gånger kan jag nu med gott samvete säga att det var de två bästa låtarna som gick direkt till Globen.