tisdag, februari 07, 2006

Lik "Peja"? Nej!

Upp mot curlingladan, jag trodde jag var "Peja"
Issporten var dock mycket svårbehärskad, det ska jag dig säga
I ilfart tillbaks mot skolan, en rallyförare jag inte behövde leja
Skorstenen var i sin ordning, jag slapp den feja
In i idrottshallen, fotboll på schemat, jag slapp sitta och heja
Jag var med, vi vann, vi slapp en Ronaldinho leja
Hemfärd på cykel nästa, jag undvek att lyssna på Meja
En sån dag, det kan jag dig säga

__

För er som inte uppskattade mitt tafatta försök till klockren poesi: det var friluftsdag i dag. Först curling - sporten jag behärskar till fullo i teorin, men är lika kass på den i praktiken. Alltså, nu beundrar jag "Peja" Lindholm och grabbarna ännu mer. Att bara hålla balansen när man sopar iväg klotet är en halv vetenskap. Men jag lyckades i alla fall skyffla in några klot i boet.

På eftermiddagen var det fotboll som gällde. Jag röjde runt bland högstadieelever - och blev utspelad. Nej, så illa var det väl inte. Det gick bra, faktiskt.

__

Filmformen håller i sig:

Wallander: Innan frosten Nl Nl Nl Nl
Kommentar: Lite segstartad, men sen brakade allt lös. Räcker till ett högt betyg.