torsdag, februari 02, 2006

Kungen räddar bloggen!

Jag skriver detta för att bloggen inte helt ska falla i glömska. Jag har inte ett skit att säga, egentligen. Jag gör inget speciellt och har inget skojigt/roligt/avslöjande/spännande att berätta. Jag röjer fortfarande runt på praktik. Det är kul.

Men något skojigt ska jag försöka bjuda på. I dag när jag läste Nya Wermlands-Tidningen höll jag på att sätta kaffet i vrångstrupen. Eller ja, om jag hade druckit kaffe precis i den stund jag läste det roliga hade jag gjort det. Men nu är det så att jag inte dricker kaffe alls och drack faktiskt ingenting när jag läste NWT.

Nu till saken: Jag läste om Hans Majonnäs Honungen och om hans 60-årsdag den 30 april. De presenterade, förutom information om Gustafssons födelsedagsfirande, hans planering för våren.

"29 mars: Kungen deltar i temadag om framtidens trafik i Norrköping."

Frågan är om kungen tänkte på den här händelsen när han tackade ja till att närvara. Han kan ställa upp och besöka alla temadagar om trafik - utom den i Norrköping! Eller försöker han driva med sig själv? Han kanske vill driva med sig själv?

Aftonbladet och Norrköping arbetade efter kungens trafikupptåg snabbt och döpte olycksplatsen till Kungens karusell. Hemskt skoj!

Ganska långt blogginlägg för att inte ha något att säga.