måndag, januari 30, 2006

Snö

Lite bloggande sammanfaller med stark upptagenhet från min sida? Det kanske stämmer. Till alla bloggsugna: den som väntar på något gott...

Nu är jag ute och röjer runt på praktik. Jag gjorde första dagen i dag. Skoldagen började med helvetiskt snöiga byxor. Densamma avslutades precis som den började. SNÖ! Jag har skärmar på cykeln. De hjälpte verkligen inte i dag. Det var nästan så att jag fick borsta bort snö från jackan (!) när jag kom till skolan och när jag kom hem - allt detta trots att himlen inte släppte ifrån sig en enda snöflinga. Allt detta påminner mig om en del ur Ockelbo 300 med Pistvakt & Pjäx Pistols.

Svänger bort från träske kör iväg uppå nå fjäll
Snön den bare sprutar, de ä öppet spjäll

Just därför får Ockelbo 300 ses som dagens låt - trots att jag inte har lyssnat på den.