fredag, januari 20, 2006

Tar det piano

Tentan är avklarad, jag och bussen tog oss hem i snöyran och jag käkar på min schweizernötsrulle som jag tog två bitar ur under tentan. Allt bra, alltså. Till och med tentan kändes bra. Tre frågor som jag kunde rätt bra och en som det var lite sisådär med. Bör räcka till ett godkänt, kan man tycka...

Mest nöjd är jag dock med min känsla innan spektaklet. Jag var inte nervös när jag gick hemifrån. Jag var inte nervös när jag åkte buss upp till skolan. Jag var heller inte nervös när jag satt i tentasalen minuterna innan tentan delades ut. I stället var känslan att det skulle bli skönt att få tentan gjord och att efter det kunna ta det lite piano. Dessutom hade jag ingen anledning till att oroa mig. Jag hade ju läst på bra. Jag var ju förberedd.

Nu tog schweizernötsrullen slut. Dags att sluta.