måndag, januari 23, 2006

Filmdag

Jag är inte van vid att gå upp tidigt. Jag är inte van vid att ha långa skoldagar. Jag är inte van vid att se på film. Tre av de tre sakerna hände i dag och två av tre är ganska jobbiga. Det som inte är så jobbigt är det sistnämnda - men jag är inte van vid det. Vi pratade mycket - och tittade på lite - film i dag. Om hur man kan använda film i historieundervisning. "Har ni sett den, den och den?", frågade läraren och syftade på några kända filmtitlar. Jag kunde räcka upp handen på några. På eftermiddagen räknades det upp en massa filmtips. Jag skrev för glatta livet! Detta innebär inte att jag kommer börja titta mer på film. Det innebär bara att jag har tips på bra filmer om jag blir filmsugen.

Summan av kardemumman: Jag och film är ungefär som Sune Mangs på fitnesstävling.

Några ord om Sverige-Jordanien (0-0)? Jag ska säga att jag inte såg matchen, men enligt TV4-sportens Max Grinndal höll matchen division 4-klass (alltså samma klass som IFK Kristinehamns matcher) och var en av Sveriges sämsta insatser i modern tid. Inte så konstigt att Teddy Lucic efter matchen hade svårt att nämna någon landskamp som har varit sämre!

Behövs verkligen Sveriges vinterturné? Är det inte bättre att spelarna får vara hemma och träna om det ska se ut så här? Det kanske är så att förbundsbasen Lars-Åke Lagrell måste skicka ut Lars Lagerbäck och Roland Andersson på en landslagsturné för att de ska göra skäl för sina löner. Då är mitt förslag: Lämna spelarna hemma!