söndag, januari 22, 2006

Shejk it, Lagrell

Nu är det bara en (1) dag kvar. Som vi har väntat på denna fotbollsmatch! Sverige möter i morgon - Jordanien. Herregud, Jordanien står för motståndet i Abu Dhabi! Införsnacket är uppskruvat till Max von Schlebrügge och bettingfirmorna gnuggar händerna när de lägger ut sina spel.

1. Kommer kvinnor få se matchen?
2. Vad säger Roland Andersson om ovanstående fråga?
3. Hur många Aftonbladetreportrar kommer vara utklädda till oljeshejker och avslöja att Lars-Åke Lagrell och Lars Lagerbäck brukar spela bridge tillsammans?

För er som vill vinna pengar kommer här facit:
1. Ja.
2. Roland vågar inte blanda orden "kvinna" och "fotbollsmatch" i samma mening. Jag tror att han i stället kommer prata om Jordaniens styrka vid vänsterhörnor, något som ger nio gånger pengarna.
3. Ingen. Den ende på plats, Robert Laul, orkar inte klä ut sig. Det ryktas dock om att folk från News of the World har hyrts in...

__


Oj, oj, oj. Fotboll i all ära, men i morgon är det faktiskt en ny kurs som gäller. A-kursen i historia är i och med fredagens tenta över och B-diton tar vid. Jag rensade ur min historia A-mapp i dag. Inte rensa som i slänga bort; snarare rensa som i sortera och sätta in i pärmar. Tralala, vad jag gillar att spara på grejer. Jag har kommit fram till att jag sparar på saker för att det 1) kan komma till användning i framtiden och 2) "kan vara kul" att spara på vissa grejer.