söndag, februari 05, 2006

Filmtittarboom

Det har hänt något! Jag har börjat titta på film. I ett tidigare inlägg belyste jag min filmtittarovana. Nu har det, som jag tidigare skrev, hänt något. Det började med att jag såg Gladiator. Sedan tittade jag på Wallander - Byfånen. Mitt filmtittande fortsatte med Bondfilmen Diamantfeber. I går kändes det som om kulmen nåddes när jag tittade på Wallander - Bröderna. Fyra filmer inom loppet av en vecka.

Herregud!

Nickes lilla-betyg:

Gladiator: Nl Nl Nl Nl
Wallander - Byfånen: Nl Nl
Diamantfeber: Nl Nl Nl
Wallander - Bröderna: Nl Nl Nl Nl

Filmen Gladiator pratades det mycket om på en didaktiklektion för någon vecka sedan. Jag var då i stort sett den ende som inte hade sett den filmen. Läraren drog igenom hela filmens handling, men jag valde ändå att se den. Ett bra beslut av mig.

__

- Jag fick en sån hemlängtan. Det var nästan som hemma.
- Men du bor väl i husvagn?
- Dra mig baklänges, pojk. Det är en Polar!

Otroligt kul radioreklam med Lennart Jähkel som husvagnsägare. Husvagnsinnehavaren har varit på semester i Dubai (tror jag) men får, som synes, hemlängtan.