söndag, januari 27, 2008

"Spring inte - det är flygbuss!"

Jag trodde att jag inte skulle hinna hem innan midnatt - men det gjorde jag! Nu blir det "Veckans".

Veckans...

...resmål: Som signaturen "Anonym" så skickligt gissade var det naturligtvis Umeå som eftersöktes i fredagens förminskade På spåret-lek.

...busschaufför 1: Bussresan från flygplatsen in till Umeå var rolig. Busschauffören inledde med att, i bussens högtalarsystem, berätta lite om sig själv. Lite senare, när han såg två killar som sprang mot en hållplats för att hinna med flygbussen, öppnade han bussens främre dörr, behöll farten och skrek "Spring inte - det är flygbuss!"

...lika som bär: Den nya föreläsaren och Bosse Ringholm. Något att följa upp.

...roligaste: Även om jag inte vill tycka det är roligt kan jag för mitt liv inte sluta tänka på den dansande badmintonspelaren från Helsinge Team. Vilken entertainer! Veckans Let's Dance avgjordes inte i TV4-huset i Stockholm - det avgjordes i Badmintonstadion i Umeå.

...busschaufför 2: Den andra busschauffören att uppmärksamma är den som nu i kväll körde från Arlanda till Karlstad. Det kändes lite som att vara ute på seriespel eftersom vi fick åka i en minibuss. Mellan Kristinehamn och Karlstad var jag ensam passagerare i bussen. Trevlighet utvecklades i form av samtal om vad jag hade gjort i Umeå (han trodde jag hade spelat ishockey), om jag vill köpa hans bil som finns utlagd på Blocket och hur dåligt Grums är. Resan avslutades med att jag på bästa privatchaufförsmanér kördes hem till dörren. Kan bara bli ett betyg: Nl Nl Nl Nl Nl