torsdag, januari 17, 2008

Stort hot: Croquetmöte i Karlstad

Det var i tisdags det började. I går fortsatte det med oförminskad styrka. Hur det ser ut i dag är det i skrivande stund svårt att säga. Det kan fortfarande vara så att Karlstad står inför ett veritabelt hot.

Jag bor rakt över ett hotell. Husen ligger förvisso bredvid varandra, men flera av hotellrummen ser jag rakt över från mina fönster. I stort sett alltid är hotellrummen mörka och folktomma, och gardinerna är snudd på alltid fördragna. På helgerna kan det vara lite drag i lådan, men annars inte.

I tisdags fick jag en chock när jag spejade ut. Gardinerna var inte fördragna, det lyste och det rörde sig i väldigt många rum - på en helt vanlig tisdag! I går gjorde jag samma iakttagelse. Nu är frågan: Vad är på gång?

Naturligtvis kan det vara helt ofarligt, som att Föreningen Sveriges kundvagnstillverkare har årsmöte eller att croquetklubben här i Karlstad - Sockerollon Croquet Club - har bjudit in andra croquetklubbar till stormöte.

Vid närmare eftertanke: om Sockerollon CC står som värd för ett stormöte är Karlstad i mina ögon hotat.