onsdag, januari 09, 2008

Total Arvikafiering

Jag tror det inte dröjer länge innan all undervisning inom samhällskunskap vid Karlstads universitet flyttas till Arvika. Det mesta av folket som undervisar kommer antingen från Arvika eller bor i Arvika. Eller så har de tidigare bott i Arvika. Men de kan också ha en avlägsen släkting i Arvika, eller ha huggit ner en julgran i Arvika, köpt sin första bil i Arvika, målat ett staket i Arvika, åkt svarttaxi i Arvika, bakat en pizza i Arvika...

Ja, som ni ser kan listan göras oerhört lång. På grund av denna totala Arvikafiering vet jag i dag mycket mer om Arvika än för ett år sedan. Alla dessa Arvikamänniskor referar nämligen otroligt ofta till händelser som sker i Arvika. Många gånger får jag höra om saker och skeenden som står i den ståtliga Arvika Nyheter, som vad jag förstår är tidningen som är Arvikabornas källa till all kunskap. Eller så berättas det om stora och världsomvälvande förändringar som görs inom Arvika kommun. Dessa otroliga förändringar måste alla studenter som läser samhällskunskap naturligtvis informeras om.

Sedan har vi Solberga. Det tog ett tag innan jag förstod vad Solberga var för något, men i takt med att alla föreläsare ofta refererade till Solberga ökade min kunskap om detta Solberga. Det riktiga namnet på Solberga är Solbergagymnasiet, och med tanke på hur ofta det tjatas om Solberga måste det vara en väldigt bra skola. Varför inte flytta hela samhällskunskapen till Solberga? Om jag föreslår den idén lär den gå igenom. Lita på det.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Klockrent. :)
Inte tänkt på det men Arvikingar snackar väldigt mycket om sin stad!
Max Perry!

15 januari 2008 kl. 21:55  

Skicka en kommentar

<< Home