söndag, december 30, 2007

Ser jag ut som en tennisspelare?

Vi kör bara en punkt - men vilken punkt sen!

Veckans...


...möte: Här snackar vi möte! Det ägde rum i Stråhallen i Karlskoga i anslutning till en badmintonträning. Jag hade på väg till Karlskoga berättat för Huligan-Fred att en DIF-matchtröja låg nedpackad och redo för att användas under träningen. Som brukligt när vi kom till hallen gick vi till omklädningsrummet för att byta om. Det är nu mötet sker - och kom ihåg att jag hade berättat om min DIF-matchtröja.

Direkt när vi kommer in i omklädningsrummet ser vi honom - en kille som har på sig en DIF-tröja. Inte en matchtröja, utan en vanlig tröja som jag antar spelare i Degerfors IF bär. Ungefär samtidigt tänkte jag och Huligan-Fred samma tanke och fnissade lågmält. Ganska snabbt insåg jag det ohållbara i att sittandes bredvid killen ta på mig min matchtröja utan att säga något. Därför försökte jag tänka ut smarta saker att säga.

- Vilken höst vi upplevde!
- Vad tror vi om Drugge-affären, då?
- Skulle inte "Mille" fått chansen nästa år också?

I stället för något av de tre alternativen ovan hasplade jag ur mig "Snygg tröja du har" samtidigt som jag lite försynt höll upp min tröja. "Spelar du tennis?" frågade han. "Nej, badminton", svarade jag.

Det där sista fattade jag inte riktigt. Jag förstod det inte alls, faktiskt. Tennis? I övrigt var det ett ytterst trevligt möte. Kanske inte något att berätta om för kommande generationer, men väl för Mr 100 % och Norsken som väntade i badmintonhallen.

3 Comments:

Blogger Simon Rothelius said...

Vem var det då??? Om du inte berättar kommer jag inte att kunna sova i natt. (I gengäld lovar jag att ge dig ett säkert tips om en kändis som dör under 2008.)

1 januari 2008 kl. 17:04  
Blogger Niklas said...

Ingen ur a-truppen. Troligvis någon juniorspelare. Ledsen för att det inte var något med mer action i. Nå, vem är nu kändisen?

1 januari 2008 kl. 17:28  
Blogger Simon Rothelius said...

Hasse Alfredsson lär vara krasslig och trillar nog av pinn snart. Tyvärr.

2 januari 2008 kl. 21:12  

Skicka en kommentar

<< Home