söndag, december 23, 2007

Dammar av Ahlberger

En vecka där jag önskade se Jan-Ove Waldner i mig själv. I stället såg jag kommunstyrelsens ordförande i verkligheten.

Veckans...


...Ahlberger: Tv-"profilen" Jimmy Schönning (jag har aldrig hört talas om honom) skrev en bok om heminredning. Problemet var bara att han stal stora delar från en amerikansk bok. Fy, fy! Men du är inte ensam, Jimmy. Mitt under brinnande B-kurs i historia släpptes bomben under en lektion med Karlstads universitets superakademiker Teddy Lucic-kopian: Christer Ahlberger, dekanus vid Göteborgs universitet, har fuskat med en lärobok! Det ledde så småningom till att Ahlberger tvingades avgå. Schönning och Ahlberger är fula fiskar.

...jämnaste: En badmintondubbel och fyra bordtennissinglar utspelades i går i Karlskoga. Jag och Huligan-Fred stod mot Mr 100 % och Norsken. Efter flera timmars slit (bland annat var vi tvungna att kånka tunga pingisbord fram och åter) stod det klart att Mr 100 % och Norsken hade segrat totalt - med en futtig poängs övervikt. Jag och Mr 100 % fick inför vårt avgörande set i bordtennisen reda på att det helt var helt jämnt i matchen. Tredje setet (liksom första och andra, ska tilläggas...) präglades av krampaktigt och oerhört avvaktande spel från båda sidorna, allt för att inte ge bort onödiga poäng. Hur som helst var det känd bloggare som gav bort mest, och Mr 100 % kunde vinna med 25-23.

...hörselskada: "Och det är helt tyst på läktaren!" utbrast kommentatorn Daniel Kristiansson när Real Madrid gjorde 0-1 på Camp Nou i Barcelona. Var det bara herr Kristiansson som inte hörde allt visslande? Att bortalaget gör mål innebär inte att det per automatik blir helt tyst. Gå bara på en superettamatch där Degerfors IF står som bortalag.

...kändisspotting: Kommunstyrelsens ordförande Lena Melesjö-Windahl, bandyspelaren Marcus Bergwall och hockeyspelaren Rickard Wallin. En ovanligt lyckad vecka.