fredag, december 21, 2007

Ur spår

Uppladdningen är total inför kvällens avsnitt av På spåret. Som ett led i uppladdningen kommer här ett utdrag ur ett samtal jag i går hade med en kurskamrat. Vi talade om vilka tv-serier vi gärna följer. Jag inledde.

- Jag brukar titta på På spåret.
- Vad är det?
- Vad det är?
- Ja...
- Har du inte sett det?
- Nej, jag tror inte det. När går det?
- På fredagar, klockan åtta.
- Vad handlar det om?
- Man följer med på en tågresa. Under tiden kommer det ledtrådar på tio poäng och neråt. En sorts frågesport kan man säga. Är du säker på att du inte har sett det?
- Jaha. Jag har nog inte sett det.
- Jasså. Det har sänts i ungefär 20 år. Det är Ingvar Oldsberg som håller i det.
- Oj! Så länge! Då måste jag se det nästa gång. När går det sa du?
- På fredag klockan åtta.