torsdag, december 20, 2007

Var är topplagen?

IK Sirius hemma på Stora Valla tisdagen den 15 april - där har ni DIF:s premiärmatch i nästa års superetta. Jag har inte dissekerat spelprogrammet med kirurgisk precision, men visst ska man kunna pallra sig iväg till Stora Valla flertalet gånger mellan april och oktober. Känns att det inte är långt kvar av försäsongen. Hoppas ironin i föregående mening framgick.

Vad kan man annars säga om spelprogrammet? Ja, det är hyfsat svårt att ha några större invändningar eftersom alla - hur man än vrider och vänder på matcherna - kommer möta alla både hemma och borta. Något konstigt som slog mig när jag kollade in premiäromgången var att det verkade fattas lag. Jag behövde till och med kontrollräkna för att verkligen vara säker på att det var åtta matcher och totalt 16 lag. Naturligtvis räknade jag till 16 lag - men inga topplag.

Häcken? Kom igen när de har blivit stabila.
Örgryte? Hade i år problem både på och utanför planen. Dessutom kan inte Ken Fagerberg göra allt.
Landskrona? Känns definitivt inte som ett topplag efter insatserna 2006 och 2007.

Jag tycker att vi i dagsläget inte har några definitiva topplag i superettan 2008. Visst, de lag jag räknade upp kommer kanske vara med i toppen - men bara kanske. De är lika mycket kanske-topplag som Sirius, Åtvidaberg, Bunkeflo (eller Limhamn Bunkeflo som de kommer heta nästa år) och Brommapojkarna.

Med tanke på allt detta känns min kommande superettatippning som en allt svårare uppgift. Härligt!