söndag, januari 06, 2008

Vem bär min Kaiserslautern-tröja?

Söndag innebär... just det!

Veckans...

...rätta svar: Inte lätt att vara klurig med småställen, men visst var det Grums som eftersöktes i min lilla egna På spåret-lek.

...tjuv: Ser ni någon gå runt med en vit Olympique Marseille-tröja med ett blått kors på magen eller en mörkröd Kaiserslautern-tröja kan ni säga till mig. Personen som bär dessa tröjor är en oärlig sådan, och denne ska genast in bakom lås och bom. Tänka sig att man inte ens kan lämna två svettiga tröjor i ett omklädningsrum i Grums utan att någon är där och norpar åt sig.

...sysselsättning: Varför inte spela det oerhört intressanta Korrespelet på Sveriges Radios hemsida? I korthet går det ut på att man ska veta var SR:s utrikeskorrespondenter är utstationerade (exempelvis Nils Horner), och sedan svara på en fråga om landet i fråga. Mycket roligt och kunskapsgivande spel - men bara första gången. Sedan vet man var Horner (Bangkok), Kjell Albin Abrahamson (Warszawa), Christer Fridén (Helsingfors), Cecilia Uddén (Jerusalem) och de andra hjältarna håller hus.

...pris: Efter mitt publikfriande spel i Grums - som gav en tredjeplats - såg jag fram emot prisutdelningen. Och vilken prisutdelning det blev! Känd bloggare är numera en stolt ägare av dvd-boxen Bröderna Cartwright (volym 2). Var första volymen håller hus vet jag inte, men någonstans kan man nog komma över den. Kanske i Grums?