söndag, januari 20, 2008

08:or ut - 200 in

Sifferkombinationer är det svårt att få ut något av. Därför skriver jag hädanefter det mesta med bokstäver.

Veckans...


...ledtråd:
Om det är lätt att bli fast på vårt resmål är oklart, men kanske kan en familjär fälla ge er den slutgiltiga ledtråden till vart vi är på väg.

...kort: Det är inte ofta jag tilldelas en hälsning via vykort, men i veckan damp det ner ett kort i postfacket. "Grattis till dina vinster i badminton", stod det. Från vem? Vi kan kalla avsändaren för den officiella supporterklubben.

...resultatbörs: På ett hotellrum i Barkarby utkämpade jag och Norsken veckans På spåret-kamp mot Jan Guillou med sällskap och Thomas Petersson/Pia Conde. Vi var nära att knipa båda paren, men fick nöja oss med delad seger med Thomas och Pia. Det närmar sig!

...resmål: Ledtråden ovan lämnades av Herman i form av en kommentar till fredagens inlägg. Eftersom jag redan i det inlägget lämnade svaret förstod väl alla att det var Järfälla som efterlystes?

...plåtskjul: Slitet är bara förnamnet när man talar om Komethallen i Järfälla. Det var som att spela i en källarvariant av badmintonhall. Det är dock dumt att såga hallen när det nu gick så bra i tävlingen. 08:orna fick se sig utslagna en efter en. Till slut fanns det inga kvar, och på kuppen blev jag hela 200 sportbutikskronor (kallas även presentkort) rikare.

...det närmar sig: Trots att det är knappa tre månader kvar tills avspark i superettapremiären mot Sirius känns det inte som någon jättelång tid. Genom att läsa om DIF:s deltagande i helgens inomhuscup i Environiq Arena i Kristinehamn ser jag ljuset i försäsongstunneln.