måndag, oktober 15, 2007

Rörigt, Swedbank (men kan ni sponsra mig?)

Nås av nyheten att den nya nationalarenan för fotboll ska få namnet Swedbank Arena. Olof Lundh nämnde det precis i tv i Fotbollsmåndag, men det tåls att nämnas här med:

Det kommer snart finnas tre stycken arenor i Sverige som sponsras av Swedbank. Ursäkta en smula, men blir det inte lite väl rörigt? Swedbank Arena finns redan nu i Örnsköldsvik i form av en hockeyhall. I Malmö byggs en ny fotbollsarena som ska få namnet Swedbank Stadion. Och nu Swedbank Arena i Solna på det. Blir snurrig bara jag skriver "Swe".

Det kanske är nu - när Swedbank slänger ut hundratals miljoner på sponsring - man ska skicka iväg ett oskyldigt e-postmeddelande till Swedbanks huvudkontor. Något sånt här, kanske?

Hej!

Jag heter Niklas och tävlar i badminton. Vill ni sponsra mig? 150 miljoner kronor, som ni lägger på den nya nationalarenan, är kanske lite väl för mycket mig, det måste jag erkänna. Vad sägs om en mycket mindre summa? 75 000 kronor låter rimligt i mina öron. Det täcker enligt mina beräkningar en del utgifter jag har under en säsong. Hör gärna av er.

Kan det bli något av det?