måndag, oktober 29, 2007

Från tre till - noll

Jag har dragit mig lite för att göra det jag nu ska göra. Försökt vänta någon dag, men jag har insett att det är lika bra att få det överstökat. Det är dags att se hur många rätt jag egentligen fick i min superettatippning som har funnits på Nickes lillas högersida under hela säsongen. Förra året fick jag hela tre rätt, något som med tanke på årets resultat får ses som ett mycket bra facit. Här kommer årets sluttabell, med min tippning inom parentes.

1. IFK Norrköping (6)
2. Ljungskile SK (5)
3. GIF Sundsvall (4)___
4. BK Häcken (1)
5. Bunkeflo IF (16)
6. Åtvidabergs FF (9)
7. IK Sirius (12)
8. Degerfors IF (10)
9. Mjällby AIF (11)
10. Örgryte IS (8)
11. Landskrona BoIS (3)
12. Enköpings SK (14)
13. Jönköpings Södra IF (7)
14. Falkenbergs FF (13)___
15. Östers IF (2)
16. IF Sylvia (15)

Precis. Inte ett enda rätt. Tre lag var jag nära att få rätt på - GIF Sundsvall, Falkenberg och Sylvia. Årets grövsta feltippning är utan någon som helst konkurrens Öster. Jag tippade laget tvåa - och laget åkte ur. Snacka om uselt tippande. Tur att jag inte är ensam vad det gäller dåligt tippande och Öster. I ett klent försök att framstå i lite bättre tippardager måste jag berätta att Simon på DIF-bloggen Skitiga Bullen tippade Öster som etta. Å andra sidan hade han rätt placering på det viktigaste laget - DIF på åttonde plats.

Det är bara att glömma det här. En sak är i alla fall säker: en ny tippning presenteras inför nästa säsong. Man kan inte avsluta med noll rätt.

4 Comments:

Blogger Simon Rothelius said...

Det är klart att jag visste att DIF skulle sluta åtta. Verkade jag orolig någon gång? Spel för gallerierna. Bara spel för gallerierna ...

29 oktober 2007 kl. 22:02  
Blogger ptrkhmbrg said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

30 oktober 2007 kl. 09:18  
Blogger ptrkhmbrg said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

30 oktober 2007 kl. 09:20  
Blogger ptrkhmbrg said...

Tredje gången gillt...

ag har inte vågat jämföra hela tabellen. Men precis som Simon hade jag Öster som etta...

Här är mitt tips som det såg ut inför säsongen: http://ptrkhmbrg.blogspot.com

30 oktober 2007 kl. 09:22  

Skicka en kommentar

<< Home